Jakie są przyczyny znikania?
Jakie skutki znikanie pociąga za sobą?
Czy akt zniknięcia/znikania można traktować jako potencjał?
Pytamy o źródła i definicje znikania, o figury, osoby i postaci, które w ten czy inny sposób próbowały zniknąć/zniknęły/nigdy nie istniały. Za pomocą różnych strategii uczymy się znikać, nie istnieć. Interesują nas niemal wszystkie aspekty znikania:
te zupełnie osobiste, polityczne, ekologiczne, językowe;
te wirtuozerskie, te najcichsze, te o których nikt się nigdy nie dowiedział;
znikające choroby, stany zakochania, przyjaźnie;
znikanie masowe, zniknięcie z życia publicznego, zniknięcia zaplanowane;
powolne zanikanie krajobrazu, który znamy.
Postaramy się zniknąć w imię rewolucji przeciwko wszechobecnej energii, ciągłej mobilizacji zasobów mentalnych, agresywnej kreatywności i społecznej przemocy.
Projekt wykorzystuje statystki, dane demograficzne, tematy i wątki zaproponowane w innych konkurujących o główną nagrodę projektach z konkursu Nowa Generacja. Wszystkie informacje oraz dane wykorzystane w spektaklu zostały użyte za zgodą ich twórczyń i twórców. Autorki i autorzy spektaklu chcą uchronić od zniknięcia pracę, którą wykonały pozostałe osoby starające się o wygraną w konkursie.
Koncepcja, reżyseria i wykonanie: Vera Popova, Gosia Trajkowska, Adrien Cognac
Maski: Urszula Szkudlarek
Muzyka: SOAP / Radek Bednarek (dżingiel)
Lektor: Tytus Szyluk
Produkcja: Stowarzyszenie Scena Robocza
Laureaci konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA 2020