Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

18 - 29/06/2021

fot. Marcin Baliński
Galeriafot. Marcin Baliński
  • Kiedy w 1993 r. Stanisław Barańczak tłumaczył na zamówienie tekst Petera Barnesa, wszystko w Teatrze Nowym podpowiadało, że powstanie spektakl kultowy. Przewidywania okazały się prawdziwe: Czerwone nosy w reżyserii Eugeniusza Korina odniosły sukces. Widzowie podziwiali popis gry zespołowej i prawdziwy zbiór świetnych kreacji indywidualnych. Spektakl zagościł w repertuarze Teatru Nowego na wiele lat, a na widowni każdego wieczoru zasiadały tłumy. Legenda Nowego rosła w siłę. Czy ktoś wtedy spodziewał się, że rzeczywistość teatralna z połowy lat 90. XX wieku wyprzedzi to, co będzie się działo w świecie A.D. 2020?

    Czerwone nosy wracają na afisz. Spektakl w reżyserii Jana Klaty osadzony w nowych okolicznościach, jest krzykiem artystów w czasach pandemii. Krzykiem podszytym nie tylko bezsilnością, ale i bezkompromisową potrzebą teatru, gry i sztuki.

    Idealna sztuka na nieidealne czasy.
     

  • Przekład: Stanisław Barańczak
    Reżyseria, sample i skrecze mentalne: Jan Klata
    Scenografia, kostiumy: Justyna Łagowska
    Muzyka: Jakub Lemiszewski
    Choreografia: Maćko Prusak
    Współpraca dramaturgiczna: Michał Pabian
    Inspicjent, asystent reżysera: Krzysztof Wojciech Przybyłowicz
    Tłumaczenie na łacinę: Rafał Rosół
    Asystentka scenografki: Lidia Stachowska