Poznańska odsłona cyklu, który NTGent i International Institute of Political Murder organizuje od 2020 r. Artyści, aktywistki, politycy i filozofki z całego świata co dwa tygodnie, online, zastanawiają się, jaka polityka oporu wobec systemowych niesprawiedliwości – politycznych, ekonomicznych, kulturowych – jest dziś możliwa? W piętnastym, poznańskim, epizodzie cyklu gośćmi będzie filozofka Helen Hester, autorka książki Xenofeminism oraz polski drag performer Maciej Gośniowski – osoby, których praca koncentruje się wokół tematyki queerowego wyzwolenia – będą rozmawiać o prawach mniejszości LGBT+ w Europie. Czy sztuka jest przestrzenią wolności dla transformacji pragnienia i płci?
Link do debaty: School of Resistance / Queer Utopia
---
Program: Portret Artysty: Milo Rau
28, 29.06, 19:00, Pokaz spektaklu POWTÓRZENIE. HISTORIA/E TEATRU (I)
Pokazy filmów / nagrań spektakli oraz debaty:
24.06, 14:30 CONGO TRIBUNAL
24.06, 16:15 PIĘĆ ŁATWYCH UTWORÓW
24.06, 18:15 ORESTES W MOSULU. MAKING OF
25.06, 11:00 LAM GODS
25.06, 13:00 NOWA EWANGELIA
25.06, 16:00 OKRĄGŁY STÓŁ NA TEMAT TWÓRCZOŚCI MILO RAUA
25.06, 20:00 SCHOOL OF RESISTANCE: QUEER UTOPIA
27.06, 11:00 SPOTKANIE Z MILO RAUEM
27.06, 12:45 SPOTKANIE Z SÉBASTIEN FOUCAULT I EVĄ-MARIĄ BERTSCHY
27.06, 14:45 SPOTKANIE ZE STEVENEM HEENE
27.06, 16.00 JUST ASKING: FILM?
Helen Hester – profesorka gender, technologii i polityk kulturowych na University of West London. W swoich badaniach zajmuje się technofeminizmem, społeczną reprodukcją i teoriami pracy. Jest autorką książek Xenofeminism (2018) i Beyond Explicit: Pornography and the Displacement of Sex (2014).
Maciej „Gąsiu" Gośniowski – absolwent Wydziału Teatru Tańca PWST w Krakowie. Współpracował m.in. z Krzysztofem Warlikowskim, Krzysztofem Garbaczewskim czy Martą Ziółek. Wyreżyserował spektakl Borderline Queen. Kerstas w Teatrze Narodowym w Wilnie oraz monodram Patriarchy Queen we współpracy z Komuną//Warszawa. W swojej twórczości inspiruje się sztuką trashu, przełamując przy tym stereotypowe postrzeganie płci, zwłaszcza męskości. Sam określa się zdaniem „Masculine enough to be Queer”.